Uppgradera till den nya Edge-webbläsaren eller använd Chrome, Firefox eller Safari innan du fortsätter. ADI Global Distributions webbplats stöder inte Internet Explorer efter den 12 mars 2021. close button


Webbplatssupport

Hur du navigerar och använder den digitala filialen för att hitta det du behöver
 

I ADIs e-shop kan du beställa produkter på ett effektivt sätt. I filmerna nedan hittar du information om hur du använder vår e-shop.

Website How-to Videos

New Features and Basic Navigation

Using the Search Bar

Using the New Expanded Product Menu

Global Navigation

Website FAQs

Som ADI-kund kan du köpa, se lagerstatus på den lokala filialen, se beställningshistorik, göra returer och se fakturor och utdrag på vår webbplats med ett onlinekonto. Tillgång till dessa onlinefunktioner varierar beroende på vilken åtkomstnivå ditt företag ger varje användare.
ADI-kunder kan se fakturor, utdrag och beställningshistorik online genom att logga in på Mitt konto.1. Gå till Mitt konto > Beställningar eller > Faktura eller > Utdrag 2. Sortera dina beställningsfakturor och utdrag efter: Typ: ordernummer, referensnummer eller PO-nummer· Status: stängd, krediterad, returnerad eller levererad· Datumintervall *Observera att beställningar som gjorts under de senaste 24 timmarna ännu inte är tillgängliga.3. På fakturasidan kan du också betala fakturor direkt på webbplatsen
Om du vet exakt vad du vill ha, hjälper vårt uppladdningsverktyg under Mitt konto dig att avsluta processen snabbare.Logga in på Mitt konto och gå till Uppladdning av beställning. Ladda ner och fyll i kalkylbladsmallen för Excel och ladda sedan upp ditt ifyllda formulär. Din beställning bör nu läggas till i din varukorg. Du kan nu gå vidare till kassan
Genom att använda beställningsblocket i Mitt konto får kunderna ett enkelt sätt att snabbare komma till kassan.Om du vill använda funktionen går du till Mitt konto > Beställningsblock. Ange nyckelord eller artikelnummer i sökrutan. När produkterna dyker upp klickar du på den artikel du vill lägga till i varukorgen. Gå vidare till kassan
Listfunktionen är en praktisk funktion som gör att du kan spara produkter för ett visst jobb eller en viss kund eller produkter som du köper ofta.Du kan lägga till produkter i listan från en sökresultatsida, en produktdetaljsida eller från din varukorg.Om du vill lägga till eller skapa en lista från varukorgen klickar du på Flytta till lista för varje artikel du vill lägga till. Ett popup-fönster visas som ber dig välja en befintlig lista eller skapa en ny lista.Om du vill se allt i dina listor går du till Mitt konto > Mina listor. Härifrån kan du byta namn på, ta bort eller exportera dina listor. När du är klar kan du lägga till en hel lista i kundvagnen på en gång.
Vår ombeställningsfunktion är ett snabbt och enkelt sätt för besökare på webbplatsen att hitta produkter som köpts från deras konto. Det finns också en sökfunktion som gör det ännu enklare att snabbt hitta det du letar efter.
Kunderna kan se vad som finns i lager på deras lokala filial genom att gå till I lager nu från navigeringsfältet. Denna funktion, som kallas Handla på min filial, är det enklaste och bekvämaste sättet för kunder att få omedelbar tillgång till bästsäljande produkter som finns i lager, se vad som har nedsatt pris och enkelt hitta de produkter som köps oftast.
inloggningssidan för Mitt konto, klickar du på ”Glömt ditt användarnamn eller lösenord?” under knappen Logga in och slutför processen för att återställa ditt användarnamn eller lösenord.Du kan också ringa vår webbsupport på 010-130 24 00 vid inloggningsproblem.
Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post så snart du gör en beställning på webbplatsen. De flesta produkter i lager lämnar våra anläggningar inom en dag; artiklar som specialbeställs måste skickas från leverantörsanläggningar och kan ta längre tid att leverera. Vi kommer skicka ytterligare ett e-postmeddelande med spårningsuppgifter när din beställning har skickats.
Förutom att ta emot order- och leveransaviseringar via e-post kan du spåra dina beställningar under Mitt konto. Gå till Beställningshistorik och klicka på ett ordernummer. Om beställningen har skickats kommer du att se knappen ”Spårningsnummer” längst ner på sidan.
Kunder kan se sina returer genom att gå till Mitt konto > Returhistorik. När en retur har tagits emot och behandlats i vårt system, markeras din retur som godkänd eller avvisad
Alla ADI-konton kommer inte att ha tillgång till alla funktioner på webbplatsen. Om du vill ändra din åtkomstnivå kontaktar du den representant på ditt företag som ansvarar för att ändra åtkomstfunktionerna.
Alla ADI-konton kommer inte att ha tillgång till alla funktioner på webbplatsen. Om du vill ändra din åtkomstnivå kontaktar du den representant på ditt företag som ansvarar för att ändra åtkomstfunktionerna.
Din session kommer att avslutas efter fyra timmars inaktivitet.