Uppgradera till den nya Edge-webbläsaren eller använd Chrome, Firefox eller Safari innan du fortsätter. ADI Global Distributions webbplats stöder inte Internet Explorer efter den 12 mars 2021. close button

 


Beställning och fakturor

 

Hur man beställer och spårar orderstatus, fakturor och utdrag
 

För att handla online måste du logga in på ditt onlinekonto.Beställning online ger dig enkel tillgång till alla varumärken och produkter som vi säljer, samt hjälpsamma funktioner som att ombeställa tidigare sändningar och spara listor över produkter under en klient eller ett projekt för framtida köp.
Du kan också ringa vårt centrala säljteam direkt på 010-130 24 00 om du föredrar att prata med någon.
Din säljare hjälper gärna till om du vill skicka in din beställning via e-post. Om du inte är säker på vem din säljare är, besök din lokala filial.
 
Du kan se din beställningshistorik online genom att logga in på ditt ADI-konto. Klicka på kontoikonen i navigeringsfältet och gå till Beställningar. Du kan sortera dina beställningar efter: 1) Typ: ordernummer, referensnummer eller PO-nummer, 2) Status: stängd, krediterad, returnerad eller levererad eller 3) Datumintervall. Observera att beställningar som gjorts inom de senaste 24 timmarna ännu inte kommer vara tillgängliga.
Fakturor för beställningar upprättas nattetid för kunder med en kreditgräns. Du får en kopia av din faktura med posten, men du kan för snabbare, pappersfri fakturering.

Om du betalar på ett försäljningsställe får du en slutfaktura på filialen. Om du inte har en kreditgräns hos ADI och får en vara levererad till dig, kommer din faktura att finnas med ditt paket.

Utdrag skickas ut en gång i månaden. Dessa ger dig en heltäckande bild av ditt ADI-konto, och visar dig alla de beställningar som gjorts under den senaste månaden samt allt du är skyldig med förfallodatum.

Du kan också se fakturor och utdrag online genom att logga in och gå till Fakturor eller utdrag i kontomenyn. Observera att beställningar som gjorts inom de senaste 24 timmarna ännu inte kommer vara tillgängliga.

 
Vänligen ring din lokala filial för att få hjälp.